Kloster MC

Til minde om Britta

Født d. 19. nov. 1960 i Ishøj

Død d. 30. jan. 2017

Britta har altid været lidt af en drenge pige. I 1980/81Var hun Konstabel ved Østerlansdels kommandoen i Ringsted. Og var en ud af 5 piger der fik sort barat.

Hun flyttede til Nordjylland et par år senere, og slog sig ned i Tårs.

Britta og en veninde bestyrede Tårs Cafeteria. Stedet hvor byens ungdom mødtes.

Det at køre motorcyklen lå ikke fjern for hende. Britta har altid selv kunne skrue på sin MC.

Så når drengene skulle på værkstedet, kunne man finde Britta der, og som det mest selvfølgelige skruede hun også.

Senere slog hun sine folder i Vrå. Her var motorcyklen naturligvis også med. Britta fandt hurtig andre der havde samme interesse i motorcykler. Hver onsdag i foråret 2004 holdt Britta ved Brugsen i Vrå på p-plads, og snart kom flere og flere til. I August 2004 havde byens skribent Arne Larsen-Ledet, også fået øje på dette opbud af motorcykler og den første artikel fandt sin vej til Vrå Avis. Senere var det Henning Andersen der fra Britta´s bagsæde skrev til avisen.

I 2009 stiftede Britta sammen med 6 andre motorcykellister Kloster MC. Her var hun medlem frem til sin død.

Med stor hjælp fra Hanne Sørensen fra Vrå Lokalhistorisk Arkiv, er det lykkes at finde de første artikler. Her under kan du læse artiklen.

Klik på billedet så bliver det så stort man kan læse teksten.

Under fanebladet ”Det stod i avisen” finder du et par stykker mere. Alle artiklerne har været trykt i Vrå avis i 2004.